5.HAFTA

 Ders girişi:

Bu dersin girişinde dersin teorik kısmının bir slayt sunumu bir soru olacak şekilde ''Quızızz'' programı yardımıyla işleneceği hocamız tarafından belirtildi. Dersin 2. yarısında Quızızz programının anlatılacağı söylendi.

1.ÖĞRETİCİ İÇERİKLER:

*Öğretim teknolojisini içeren sunum gösterildi.Öğretim teknolojisi; öğretimin eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır.

 Eğitim ile öğrenme terimlerinin tanımlarına değinildi. Eğitim doğum ile ölüm arasında yaşanan her şeydir. Öğrenmede bu süreç arasında edilinen ürünlerdir.Kendi kendine öğrenme ve öğretme sonucu öğrenmeden bahsedildi. 

İnsan nedir ? İnsan : Biyokültürel sosyal varlık. Zoon Logicon Politicon kavramlarından bahsedildi.

Bu slayt bitiminde anlatılan bilgileri yoklamak için Quızızz programında soru soruldu. Öğrenciler cevapladı.

*Öğrenme ve İletişim Diyagramı:


İletişim sürecinde bir kaynak vardır. Bu kaynak mesajı ileten kişi yani mesajın çıkış noktasıdır. Bu kaynak mesajı bazı kanallar aracılığıyla alıcıya iletendir. Buradaki kaynağa öğretmen , kanala öğretim yöntem ,teknik, araç ve gereçleri ve alıcıya da öğrenci diyebiliriz. Buradaki mesaj da dersin içeriği olabilir.Öğretmen öğrenciye gönderdiği mesajlarla alakalı dönüt alabiliyorsa İLETİŞİM gerçekleşmiş olur. Tek yönlü olduğu durumlara İLETİM denirken çift yönlü olduğu durumlara İLETİŞİM denir. 

Bu slayt bitiminde anlatılan bilgileri yoklamak için Quızızz programında soru soruldu. Öğrenciler cevapladı.

*Eğitim ve öğretim teknolojilerininilkelerinin yer aldığı bir sunum gösterildi. Bu ilkeler:

-İşlevlik                            -Süreç

-Konu ve Yöntem             -Çevre

-Kapsam                           -Başarı

-Program                          -Değerlendirme

-İşgörenler                        -HEDEF

 En önemli ilkenin HEDEF ilkesi olduğu vırgulandı.

Bu slayt bitiminde anlatılan bilgileri yoklamak için Quızızz programında soru soruldu. Öğrenciler cevapladı.

*Araç ve Gereç: ARAÇ kullanıldıkça tükenmeyen nesneler yerine kullanılırken , GEREÇ kullanıldıkça tükenen nesneler yerine kullanılır. Beraberinde bir gereç varsa ona  ARAÇ , beraberinde bir gereç yoksa ona  MATERYAL denir.  Kara tahta örneği bir araçken , Tebeşir örneği bir gereçtir. Harita ise bir materyaldir.

Bu slayt bitiminde anlatılan bilgileri yoklamak için Quızızz programında soru soruldu. Öğrenciler cevapladı.

*EDGAR DALE'NİN Yaşantı Konisi gösterildi , anlatıldı.


Bu koniye göre bir öğrenmenin ardından geçen 2 haftalık süre sonunda ;

-Okuduklarımızın % 10 unu 
-Duyduklarımızın %20 sini
-Okuyup Duyduklarımızın %25 ini
-Okur , Duyar , Görürsek % 50 sini   hatırlarız.



Ders süresi uzadığından Quızızz Programının kullanımı anlatılamadı. Bir sonraki haftaya kaldı.


2.İLGİNÇ BULDUKLARIM:

Quızızz  programı oldukça ilginçti. Benim dikkatimi çok çekti. Sorular sorulması dikkatimi derste tuttu. En çok zevkle dinlediğim ders oldu diyebilirim.

3.KATILDIKLARIM:

Dersin tüm içeriğine katıldım.

4.KATILMADIKLARIM:

Katılmadığım bir durum olmadı.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANA SAYFA

 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ