1.ÖĞRETİCİ İÇERİKLER
Çeşitli Nitelikteki Öğretim Gereçlerinin Değerlendirilmesi:
Dersin başında dersin amaçlarının neler olacağı konuşuldu. Bunlar;
Eğitim ve öğretimde ölçme ve değerlendirme bilgisi,
Öğretim materyallerinin değerlendirilmesine ilişkin kuram bilgisi,
Çeşitli öğretim materyallerini değerlendirme formları yardımı ile değerlendirebilme amaçlanmıştır.
Eğitimin bir süreç yani bir yolculuk, bu yolculuk sırasında aklımızda kalan her şeyin de öğrenme olduğu tekrar vurgulandı. Eğitimin tanımına vurgu yapıldı. EĞİTİM; girdi,süreç,çıktı ve kontrol(değerlendirme) ögelerinden oluşan bir ''sistem''olarak görülür.
Değerlendirme(kontrol); sistemin devamlılığını sağlayabilmek ve sistemin çıktılarına bakarak işleyiş hakkında bilgi edinmek ve karara varabilmek için yapılan çalışmalardır.
Eğitim sisteminin çıktıları, elde edilmek istenen istendik ve yeterli düzeydeki davranışların yanı sıra, istendik ve yetersiz düzeyde davranışlar ya da istenmedik davranışlar da olabilir.
Eğitim sisteminde değerlendirme, istenmedik ya da yetersiz olan ürünlerin neler olduğunu ve bunların kaynaklarını ortaya çıkaran ögedir.
Ölçme; belli bir nesnenin ya da nesnelerin belli bir özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin gözlenip gözlem sonuçlarının sayı ve sembollerle ifade edilmesidir.
Değerlendirme, gözlem ya da nesnel ölçülerle elde edilen ölçme sonuçlarından, zihinsel yargılarla öznel sonuçlar çıkarmaktır.
Değerlendirmede genel amaç:
-Hedeflere ne derece ulaşıldığını
-Eğitim uygulamalarının etkililik derecesini belirlemek
-Etkililik derecesini arttıracak önlemlerin alınmasına önayak olmak
Değerlendirmede özel amaç:
-Araçların geçerliliği ve uygunluğu
-Varsayımları doğrulama
-Öğrenme zorluklarını tanıma
-İlgiyi canlandırma
-Rehberliğe yardım
-Öğretmenin gelişimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder